Το συναρπαστικό Βελγικό GP, στη θρυλική Spa, αποτέλεσε παρελθόν για φέτος και το ερχόμενο Σαββατοκύριακο, 4-6 Σεπτεμβρίου, η F1 μετακομίζει για τον 12ο αγώνα της φετινής περιόδου στην Ιταλία. Θα απολαύσουμε για 66η φορά το περίφημο Gran Premio D'Italia στο "Ναό της ταχύτητας", στην, επίσης θρυλική, πίστα της Monza, το "σπίτι" της Scuderia!
Το Gran Premio D'Italia, (Ιταλικό Grand Prix), είναι ένα από τα ιστορικότερα Grand Prix. Μαζί με το Βρετανικό (Silverstone), του Μονακό και το Βελγικό (Spa) είναι τα μόνα, από τα ενεργά, που ήταν στο πρόγραμμα του πρώτου πρωταθλήματος το 1950. Ενώ μαζί με το Βρετανικό είναι τα μόνα που είναι στο καλεντάρι του πρωταθλήματος συνεχώς από το 1950 εώς σήμερα!!! "Παρά ένα" τα ίδια ισχύουν και για την πίστα της Monza, αφού το Gran Premio D'Italia γίνεται εκεί εκτός από το 1980 που έγινε στην Imola. (Οι υπόλοιπες συμμετοχές της Νο 2 Ιταλικής πίστας στο καλεντάρι ήταν για το Grand Prix του San Marino).
Η πίστα κατασκευάστηκε το 1922 κι από τότε φιλοξενεί διάφορους αγώνες. Αποτελείται από τρεις πίστες, την κύρια, μια δεύτερη που το μεγαλύτερο μέρος της εμπεριέχεται στην κύρια και μια τρίτη τη περίφημη "Οβάλ". Κάθε μια μπορεί να χρησιμοποιηθεί ανεξάρτητα κι επίσης μπορούν να χρησιμοποιηθούν συνδυαστικά κι οι τρείς μαζί (κομμάτια τους). Η "Οβάλ" έχει χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν σε συνδυασμό με την κύρια για αγώνες του πρωταθλήματος της F1, τις χρονιές 1955, 1956, 1960 και το 1961. Αν και ποτέ δε σημειώθηκε κάποιο ατύχημα σε αυτή, έπαψε να χρησιμοποιείται για τη F1 για λόγους ασφαλείας κι αργότερα σταμάτησε να χρησιμοποιείται για οποιονδήποτε αγώνα. Ο τελευταίος αγώνας διεξήχθη εκεί το 1969 κι από τότε εγκαταλείφθηκε. Σήμερα είναι ερειπωμένη σαπίζοντας κάτω από το βάρος του χρόνου....
Η ερειπωμένη "Οβάλ" πίστα της Μόντσα |
Η Monza θεωρείται και είναι ο "Ναός της ταχύτητας". Θλιβερή "απόδειξη", πως είναι η πίστα με τους περισσότερους νεκρούς από ατυχήματα... 52 πιλότοι και 35 θεατές έχουν χάσει τη ζωή τους σε αυτή, κυρίως τα πρώτα χρόνια διεξαγωγής αγώνων εκεί! Η μέση ωριαία ταχύτητα ανά γύρο αγγίζει τα 250χλμ και το γκάζι είναι κολλημένο στο πάτωμα στο 80% σχεδόν του γύρου!!! Η μέγιστη ταχύτητα που επιτυγχάνεται στη Monza αγγίζει τα 350-360χλμ/ω. Η ταχύτητα βέβαια έχει και τις "συνέπειές της... Στο πρώτο σηκέιν για παράδειγμα, οι πιλότοι πρέπει να "πέσουν" από τα 340χλμ/ω περίπου, στα 80-85χλμ/ω εντός 140 περίπου μέτρων μέσα σε περίπου 2,5 sec ασκώντας στο πεντάλ πέδησης δύναμη 135Kg!!!! Στη Monza κι οι στροφές είναι "γρήγορες" με αποτέλεσμα στη Parabolica, για παράδειγμα, οι πιλότοι υπόκεινται σε πλευρική επιτάχυνση 3,7G!!!!!!
Η Monza εκτός από έδρα της θρυλικής Scuderia Ferrari, είναι το "σπίτι" επίσης της Scuderia Toro Rosso, αλλά και της Pirelli, τα κεντρικά γραφεία της οποίας είναι στο Μιλάνο, στα περίχωρα του οποίου βρίσκεται το Μητροπολιτικό Πάρκο της Μόντσα όπου βρίσκεται η πίστα.
Σύντομη Ιστορική αναδρομή:
Η ομάδα με τις περισσότερες νίκες στο Gran Premio D'Italia και κατ' επέκταση στη Monza όπως όλοι θα περιμένατε είναι η Ferrari με 19, (1949, 1951, 1952, 1960, 1961, 1964, 1966, 1970, 1975, 1979, 1988, 1996, 1998, 2000, 2002, 2003, 2004, 2006, 2010). Κι ακολουθούν οι McLaren με 10, (1968, 1984, 1985, 1989, 1990, 1992, 1997, 2005, 2007, 2012), Alfa Romeo 8, (1924, 1925, 1931, 1932, 1933, 1947, 1948, 1950), Williams 6, (1986, 1987, 1991, 1993, 1994, 2001), Lotus 5, (1963, 1972, 1973, 1974, 1977), Mercedes 4, (1934, 1937, 1954, 1955, 2014), από 3 οι Brabham (1978, 1980, 1983) και BRM (1962, 1965, 1971) και τέλος από 2 οι Maserati (1953, 1956), Vanwall (1957, 1958), Renault (1981, 1982) και Red Bull (2011, 2013).
Στους πιλότους πολυνίκης είναι ο Michael Schumacher με 5 (1996, 1998, 2000, 2003, 2006) κι έπονται οι Nelson Piquet 4 (1980, 1983, 1986, 1987), Alberto Ascari (1949, 1951, 1952), Juan Manuel Fangio (1953, 1954, 1955), Stirling Moss (1956, 1957, 1959), Ronnie Peterson (1973, 1974, 1976), Alain Prost (1981, 1985, 1989), Rubens Barrichello (2002, 2004, 2009) και Sebastian Vettel (2008, 2011, 2013) με 3 και από 2 νίκες έχουν οι Phil Hill (1960, 1961), John Surtees (1964, 1967), Jackie Stewart (1965, 1969), Clay Regazzoni (1970, 1975), Niki Lauda (1978, 1984), Ayrton Senna (1990, 1992), Damon Hill (1993, 1994), Pablo Montoya (2001, 2005), Fernando Alonso (2007, 2010) και Lewis Hamilton (2012, 2014).
Στον περσινό αγώνα νικητής αναδείχθηκε ο Lewis Hamilton για την Mercedes. Ο Βρετανός πήρε τη νίκη με αρκετό ιδρώτα και με τη βοήθεια από λάθη του Nico Rosberg, (τερμάτισε δεύτερος επίσης για τη Mercedes), αφού ενώ βρισκόταν στην Pole στην εκκίνηση, το πολύ άσχημο ξεκίνημά του τον έφερε στην τέταρτη θέση πρίν καν την πρώτη στροφή! Τελικά στον 29ο γύρο, στον οποίο ταυτόχρονα έκανε και τον καλύτερο χρόνο, ανέκτησε την πρωτοπορία και παρέμεινε εκεί μέχρι τέλους. Την τρίτη θεση κατέκτησε ο Valtteri Bottas με Williams–Mercedes. Όπως προαναφέραμε στην Pole Position βρέθηκε ο Lewis Hamilton με χρόνο 1:24.109, ενώ τον ταχύτερο γύρο έκανε ο ίδιος πιλότος με 1:28.004 στον 29ο γύρο. Αναλυτικά η κατάταξη των 10 πρώτων στο Ιταλικό Grand Prix του 2014 ήταν η εξής:
Θέση | Οδηγός | Κατασκευαστής | Γύροι | Χρόνος/Διαφορά | Grid |
---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 53 | 1:19:10.236 | 1 |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 53 | +3.175 | 2 |
3 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 53 | +25.026 | 4 |
4 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 53 | +40.786 | 3 |
5 | Daniel Ricciardo | Red Bull–Renault | 53 | +50.309 | 9 |
6 | Sebastian Vettel | Red Bull–Renault | 53 | +59.965 | 8 |
7 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 53 | +1:02.518 | 10 |
8 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 53 | +1:03.063 | 6 |
9 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 53 | +1:03.535 | 11 |
10 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 53 | +1:06.171 | 5 |
Στοιχεία και στατιστικά πίστας:
Πίστα: Autodromo Nazionale Monza
Μήκος πίστας/γύρου | 5,793 Χλμ |
---|---|
Γύροι | 53 |
Συνολική απόσταση | 306,72 Χλμ |
Pole position | Στα αριστερά της πίστας |
Ρεκόρ Γύρου | 1:21.046 (Rubens Barrichello, 2004) |
Ταχύτερος γύρος | 1:19.525 (Juan Pablo Montoya, 2004, QL1) |
Μέγιστη ταχύτητα | 340 Χλμ/ώ |
Ζώνες DRS | Ευθεία εκκίνησης-τερματισμού κι ευθεία Ascari |
Απόσταση εως στροφή 1 | 638 μ |
Αριθμός στροφών | 11 (4 αριστερές 7 δεξιές) |
"Τέρμα γκάζι" | 78% |
Μέγιστο επίπεδο τμήμα | 1520 μ |
Επίπεδο κάθετης δύναμης | Χαμηλό |
Αλλαγές σχέσεων ανα γύρο | 46 |
Κατανάλωση ανα γύρο | 1.82kg |
Ελαστικά | Soft (2014: Medium) |
Πρόγραμμα Αγώνα:
Παρασκευή 4 Σεπτεμβρίου
Δοκιμαστικά 1: 11:00-12:30
Δοκιμαστικά 2: 15:00-16:30
Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου
Δοκιμαστικά 3: 12:00-13:00
Προκριματικά : 15:00-16:00
Κυριακή 6 Σεπτεμβρίου
Αγώνας : 15:00-17:00
Δοκιμαστικά 1: 11:00-12:30
Δοκιμαστικά 2: 15:00-16:30
Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου
Δοκιμαστικά 3: 12:00-13:00
Προκριματικά : 15:00-16:00
Κυριακή 6 Σεπτεμβρίου
Αγώνας : 15:00-17:00
Η τηλεοπτική μετάδοση θα γίνει από τον ΟΤΕ TV για όλη τη δραστηριότητα του τριήμερου ενώ ο ALPHA θα μεταδώσει τον Κυριακάτικο αγώνα στις 15:00, ενώ 14:00 με 15:00 θα έχει στιγμιότυπα από τα δοκιμαστικά και τα προκριματικά και ρεπορτάζ από τις δραστηριότητες του αγωνιστικού διήμερου που θα προηγηθεί.
Καλή διασκέδαση και καλό κι ασφαλή αγώνα για τους πιλότους να έχουμε!
Άγγελος Φραντζής | 04-09-2015 | F1 Hellenic Fan Club
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου