F1 Hellenic Fan Club - Racing - F1 Travel - Enjoy - ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΦΙΛΩΝ ΦΟΡΜΟΥΛΑ ΕΝΑ

Τετάρτη 26 Αυγούστου 2015

F1 : Charlie Whiting - Τα κλειστά κόκπιτ θα έρθουν σύντομα

Ο τεχνικός διευθυντής της FIA, Charlie Whiting, δήλωσε ότι σύντομα θα προστατευτούν περισσότερο τα κόκπιτ των ανοικτών μονοθεσίων τόσο στη Formula 1 όσο και στα υπόλοιπα πρωταθλήματα.

f1 hellenic fan club - Charlie Whiting - Τα κλειστά κόκπιτ θα έρθουν σύντομα

Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός έχει υποφέρει αρκετα με ατυχήματα που είναι ακόμα και θανατηφόρα. Τελευταίο είναι αυτό του Justin Wilson σε αγώνα του IndyCar όταν τον κτύπησε στο κεφάλι κομμάτι από άλλο μονοθέσιο που είχε συντριβεί στον τοίχο της πίστας. Πριν λίγο είχαμε την απώλεια του Jules Bianchi που κατέληξε από τα τραύματά του του μετά από 9 μήνες από το ατύχημα που είχε στο ιαπωνικό Gp. Ο Felipe Massa έμεινε εκτός αρκετούς μήνες και λίγο έλειψε να χάσει τη ζωή του όταν ένα εξάρτημα από προπορευόμενο μονοθέσιο τον βρήκε στο κεφάλι στο Ουγγρικό Gp to 2009 μια εβδομάδα μετά από το ατύχημα του ανερχόμενου Henry Surtees στην F2 που έχασε τη ζωή του όταν κτυπήθηκε από ένα τροχό.

Η παγκόσμια ομοσπονδία έχει κάνει πολλά τεστ ανά καιρούς προς την κατεύθυνση για να προστατευτούν περισσότερο οι πιλότοι των ανοικτού τύπου μονοθεσίων. Πολλές λύσεις έχουν πέσει στο τραπέζι με πολλά προβλήματα όμως στην εφαρμογή τους κυρίως σε θέματα ασφάλειας όπως είναι η άμεση αφαίρεσή τους για να την γρήγορη εξαγωγή των πιλότων από το κοκπιτ για να δοθούν άμεσα οι πρώτες βοήθειες όταν χρειαστεί, είναι το κύριο μέλημα της FIA.

"Προτάσεις τύπου μαχητικού τζετ έχουν εξεταστεί, αλλά μάλλον πιο επικίνδυνη φαίνεται αυτή η λύση. Κάποια άσχημα roll, μπάρες, μπροστά από το κεφάλι των πιλότων, όμως περιορίζουν την ορατότητα και δεν θα μπορούν να οδηγήσουν με αυτές.

Η καλύτερη πρόταση που εξετάζουμε έρχεται από τη Mercedes. Δεν περιορίζει ιδιαίτερα την ορατότητα των πιλότων, καθιστά εύκολη την πρόσβαση στο κόκπιτ και στη γρήγορη απομάκρυνση του πιλότου σε περίπτωση ατυχήματος. Άλλη μια εξετάζεται που θα αποτελείται από κάθετες αεροτομές-λεπίδες τοποθετημένες έτσι ώστε να προστατεύουν το κοκπιτ" είπε ο Charlie Whiting.

Τα τεστ που θα γίνουν αφορούν τα υλικά που θα είναι κατασκευασμένα τα όποια προστατευτικά και θα πρέπει να είναι ανθεκτικά σε κτύπημα από τροχούς και ελαστικά καθώς και σε περίπτωση φωτιάς. Τα τεστ θα γίνονται με προσομοίωση κράνους-πιλότου στο κόκπιτ.

"Πρέπει να υπάρξει τρόπος" είπε ο Whiting. Αν χρειαστεί η FIA να κάτσει κάτω και να εξετάσει αυτές τις δύο προτάσεις και να τις κάνει εφαρμόσιμες ούτως ώστε να εκμηδενιστεί η περίπτωση θανατηφόρου ατυχήματος υπό τέτοιες συνθήκες.





Παναγιώτης Παπαχριστόπουλος | 25-08-2015 | F1 Hellenic Fan Club 

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More