Επιτέλους η διακοπή των τεσσάρων εβδομάδων έφτασε στο τέλος της κι η δράση επανέρχεται! Και μάλιστα με τον καλύτερο τρόπο. Στην πίστα του δάσους των Αρδεννών, στην πίστα των τεσσάρων εποχών, στην πίστα της περίφημης Eau Rouge! O 11os αγώνας του πρωταθλήματος F1 το Βελγικό GP διεξάγεται αυτό το Σαββατοκύριακο στην θρυλική πίστα του Spa!
Το Σπα είναι μια μοναδική ιστορική διαδρομή, αγαπημένη όλων των πιλότων, ο πρώτος αγώνας εκεί, έγινε το 1924 και ο γύρος ήταν 14.9km! Παρότι η πίστα από τότε έχει κοπεί παραπάνω από το μισό, το Σπα παραμένει η μεγαλύτερη σε μήκος πίστα του πρωταθλήματος (7004m).Μαζί με το Monaco, τη Monza και το Silverstone είναι οι παλαιότερες πίστες του πρωταθλήματος της F1, αφού βρίσκονται στο καλεντάρι του από το πρώτο πρωτάθλημα το 1950. Εκτός από το Grand Prix της F1, οι δύο άλλοι διάσημοι αγώνες της πίστας είναι ο αγώνας των 1000 χιλιομέτρων και φυσικά οι 24 ώρες του Spa!
Οι ιδιαιτερότητα του μικροκλίματος στα δάση των Αρδεννών έχουν σαν αποτέλεσμα τις ξαφνικές αλλαγές του καιρού, εξού και το "η πίστα των τεσσάρων εποχών σε μια μέρα". Μαζί με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά της, μεγάλες ευθείες, πολλές (19), αργές αλλά και γρήγορες στροφές (στο Σπα οι πιλότοι πηγαίνουν με τέρμα γκάζι για πάνω από 20 sec από την πρώτη στροφή La Source ως την 5η Les Combes), οι συνεχείς υψομετρικές διαφορές κ.ά, η πίστα θεωρείται ίσως η συναρπαστικότερη, από τις πιο γρήγορες και με μεγάλο βαθμό δυσκολίας! Αυτά έχουν σαν αποτέλεσμα να έχουμε δει αλησμόνητους αγώνες με θρυλικές μονομαχίες στη Spa. Από τον "καβγά" Σουμάχερ – Κούλθαρντ το 1998, στο προσπέρασμα του Χάκινεν στο Σουμάχερ το 2000 αλλά και την κόντρα Ράικονεν - Χάμιλτον το 2008.
Ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Spa είναι οι στροφές. Οι La Source, Les Combes, Rivage, Stavelot, Pouhon, Blanchimont και βεβαίως η μοναδική στον κόσμο Eau Rouge συνθέτουν μία διαδρομή απαιτητική και απολαυστική. Η Eau Rouge είναι το κορυφαίο σημείο του πρωταθλήματος. Τα μονοθέσια κατεβαίνουν τον δρόμο και αμέσως μετά ακολουθεί μία τρομακτική ανηφόρα. Ο μόνος και ο καλύτερος τρόπος για να περάσει κανείς από την Eau Rouge είναι να έχει το δεξί του πόδι πατημένο στο γκάζι, αφού πρώτα βέβαια έχει μελετήσει άριστα την στροφή που δεν βλέπει! (Τα τελευταία χρόνια τα μονοθέσια είχαν τόση πολλή πρόσφυση λόγω υψηλής κάθετης δύναμης, που ήταν εύκολο για όλους να καταφέρουν το τέλειο πέρασμα. Η νέα εποχή στην οποία μπήκε το αγώνισμα πέρυσι όμως, με τη μειωμένη κάθετη δύναμη και τους κινητήρες με μεγάλη ροπή, δυσκόλεψε τα πράγματα).
Φόβο προκαλεί επίσης και η La Source στην οποία τα μονοθέσια φτάνουν με περίπου 290 χιλιόμετρα και αναγκάζονται να κόψουν στα 80 χλμ και πρώτη σχέση στο κιβώτιο. Οι συναρπαστικές στροφές όμως δεν στέρησαν ποτέ από το Σπα την ταχύτητα. Οι πιλότοι περνούν από πολλά σημεία με τέρμα γκάζι και οι δείκτες σταματάνε σε πολλά κομμάτια της πίστας στα 300+. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, στο σύμπλεγμα των στροφών συμπεριλαμβάνεται και το πιο γρήγορο "εσάκι" του πρωταθλήματος με τους πιλότους να περνούν πάνω από τα κερμπ με 300 χιλιόμετρα!
Μόνο έξι οδηγοί στην ιστορία του αγώνα έχουν κερδίσει πάνω από δυο φορές, όλοι τους παγκόσμιοι πρωταθλητές: ο Αργεντινός Juan Manuel Fangio (3 νίκες, 1950, 1954, 1955), ο Βρετανός Damon Hill (3 νίκες, 1993, 1994, 1998), ο Φινλανδός Kimi Räikkönen (4 νίκες, 2004, 2005, 2007, 2009), ο Βρετανός Jim Clark (4 νίκες, 1962, 1963, 1964, 1965), ο Βραζιλιάνος Ayrton Senna ( 5 νίκες, 1985, 1988, 1989, 1990, 1991) κι ο Γερμανός πολυνίκης της πίστας Michael Schumacher (6 νίκες, 1992, 1995, 1996, 1997, 2001, 2002).
Στους κατασκευαστές πολυνίκης της πίστας είναι η Ferrari 16 φορές, (1952, 1953, 1956, 1961, 1966, 1975, 1976, 1979, 1984, 1996, 1997, 2001, 2002, 2007, 2008, 2009) κι ακολουθούν οι McLaren 14, ( 1968, 1974, 1982, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1999, 2000, 2004, 2005, 2010, 2012), Lotus 8, (1962, 1963, 1964, 1965, 1972, 1977, 1978, 1985), Alfa Romeo 4, (1925, 1947, 1950, 1951), Williams 4, (1981, 1986, 1993, 1994), Bugatti 3, (1930, 1931, 1934), Mercedes-Benz 3, (1935, 1939, 1955), Red Bull 3, (2011, 2013, 2014), Maserati 2, (1933, 1954) και Benetton 2, (1992, 1995).
Έξι από τους 20 οδηγούς που θα βρεθούν την Κυριακή στην εκκίνηση του 60στου Βελγικού GP έχουν κερδίσει στη Spa. Ο Daniel Ricciardo κέρδισε πέρυσι, ο Sebastian Vettel το 2013 και το 2011, ο Jenson Button το 2012, ο Lewis Hamilton το 2010, ο Felipe Massa το 2008 κι ο πολυνίκης μεταξύ των έξι Kimi Räikkönen που έχει κερδίσει εκεί τέσσερις φορές (2004, 2005, 2007, 2009).
Τον ταχύτερο γύρο κατά την διάρκεια του αγώνα έχει κάνει ο Sebastian Vettel το 2009 με χρόνο 1'47.263, ενώ ο ταχύτερος γύρος γενικά ανήκει στον Jarno Trulli με 1'44.503 και τον πέτυχε στον δεύτερο προκριματικό πάλι το 2009.
Στον περσινό αγώνα όπως αναφέραμε νικητής αναδείχθηκε ο Daniel Ricciardo με Red Bull-Renault. Στην Pole position το 2014 βρέθηκε ο Nico Rosberg με Mercedes και χρόνο 2'05.591 (με βροχή) και τον ταχύτερο γύρο έκανε επίσης ο Γερμανός με 1'50.511 στον 36ο γύρο. Στον πόντιουμ την περασμένη χρονιά βρέθηκαν με σειρά κατάταξης οι Daniel Ricciardo (Red Bull-Renault), Nico Rosberg (Mercedes) και Valtteri Bottas (Williams-Mercedes). Αναλυτικά τα αποτελέσματα της βαθμολογούμενης 10άδας ήταν τα εξής:
Θέση | Οδηγός | Κατασκευαστής | Γύροι | Χρόνος | Grid |
---|---|---|---|---|---|
1 | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 44 | 1:24:36.556 | 5 |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 44 | +3.383 | 1 |
3 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 44 | +28.032 | 6 |
4 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 44 | +36.815 | 8 |
5 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 44 | +52.196 | 3 |
6 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 44 | +54.580 | 10 |
7 | Fernando Alonso | Ferrari | 44 | +1:01.162 | 4 |
8 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 44 | +1:04.293 | 13 |
9 | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | 44 | +1:05.347 | 11 |
10 | Nico Hülkenberg | Force India-Mercedes | 44 | +1:05.697 | 18 |
Στοιχεία πίστας - αγώνα:
Μήκος πίστας - γύρου: 7,004 Χλμ
Αριθμός γύρων 44
Σύνολο Χλμ αγώνα 308,052
Pole position δεξιά στην πίστα
Μέγιστη ταχύτητα 324 χλμ/ω
Τέρμα γκάζι στο 71% του γύρου
Ζώνες DRS στην ευθεία των pits και στην ευθεία Kemmel
Απόσταση από το grid έως την πρώτη στροφή 265μ
Ταχύτητα διέλευσης στα pit 80 χλμ/ω σε δοκιμές και αγώνα
Αλλαγές σχέσης στον γύρο 45
Ελαστικά Pirelli Μέση γόμα (Medium) λευκό σιρίτιο και Μαλακή (Soft) κίτρινο σιρίτιο
Πρόγραμμα αγώνα Σ/Κ:
Σάββατο 22/08 12:00-13:00 Ελεύθερα δοκιμαστικά 3
Σάββατο 22/08 - 15:00 Προκριματικά
Κυριακή 23/08 - 15:00 Αγώνας
Τηλεοπτικές μεταδόσεις:
OTE TV τα Ελεύθερα δοκιμαστικά, τα Προκριματικά και τον Αγώνα. Κι ο ALPHA TV την Κυριακή στις 14:00 στιγμιότυπα και ρεπορτάζ από δοκιμαστικά και προκριματικά και στις 15:00 τον Αγώνα.
Καλή διασκέδαση λοιπόν σε μια απίστευτη πίστα και σε δύο εβδομάδες ακολουθεί ο αγώνας στο Ναό της ταχύτητας!!!
Άγγελος Φραντζής | 22-08-2015 | F1 Hellenic Fan Club
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου