Με ένα συμβατικό αυτοκίνητο μια Mercedes 190 2.3-16, σε μια νέα πίστα, κάποιος άγνωστος νεαρός πιλότος που άκουγε στο όνομα Ayrton Senna, νίκησε τα μεγαλύτερα ονόματα της Formula 1 και έγινε γνωστός, μια εβδομάδα πριν το Gp του Μονακό που παραλίγο να νικήσει και εκεί.
Ήταν πριν από 30 χρόνια 12 Μαΐου του 1984 ήταν η μέρα που ο κόσμος θα μάθαινε τον Ayrton Senna όταν στο event που διοργανώθηκε για την παρουσίαση του νέου και μικρού Nurburgring, ο νεαρός Βραζιλιάνος θα νικούσε όλα τα αστέρια της F1 σε έναν αγώνα που έγινε με συμβατικά αυτοκίνητα που προσέφερε η Mercedes για διαφημιστικούς λόγους.
Το αυτοκίνητο που χρησιμοποιήθηκε ήταν η νέα σπορ Mercedes 190 2.3-16 με κινητήρα της Cosworth.
Οι μόνες επεμβάσεις που είχαν γίνει στα 20 αυτοκίνητα που διέθεσε η
Γερμανική εταιρία ήταν το αγωνιστικό μπάγκετ κάθισμα, ο κλωβός ασφαλείας και κάποια
ρύθμιση στην ανάρτηση, κατά τα άλλα το αυτοκίνητο ήταν απόλυτα
συμβατικό.
Οι συμμετοχές περιλάμβαναν μεταξύ άλλων, 9 παγκόσμιους πρωταθλητές. Jack Brabham (1959, '60 και '66), Phil Hill (1961), John Surtees (1964),
Denny Hulme (1967), Niki Lauda (τότε 1975 και '77), James Hunt (1976),
Jody Scheckter (1979), Alan Jones (1980) και Keke Rosberg (1982) ήταν από τα μεγαλύτερα ονόματα της εποχής καθώς και ο Alain Prost, τη μέρα που θα ξεκινούσε και η μεγάλη τους κόντρα. Το σκεπτικό του Βραζιλιάνου ήταν ότι αν νικούσε όλους αυτούς μαζί, θα γινόταν αμέσως γνωστός, όπως και έγινε.
Μια εβδομάδα θα επιβεβαιωνόταν αφού παραλίγο να κερδίσει στο βρεγμένο F1 Gp του Μονακό σε ένα αγώνα που έμεινε στην ιστορία, οδηγώντας μια Toleman.
Το αυτοκίνητο που θα κέρδιζε στον αγώνα των 12 γύρων, όπως είχε συμφωνηθεί, θα το κρατούσε η Mercedes απογοητευμένη όμως για το "άγνωστο" όνομα που ήταν γραμμένο επάνω του. Μετά από μερικά χρόνια είναι σίγουρο ότι άλλαξαν γνώμη.
Παναγιώτης Παπαχριστόπουλος | 20-05-2014 | F1 Hellenic Fan Club
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου