F1 Hellenic Fan Club - Racing - F1 Travel - Enjoy - ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΦΙΛΩΝ ΦΟΡΜΟΥΛΑ ΕΝΑ

Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2016

Ανάλυση : Πρώτη σε χρόνους η Ferrari, ήταν όμως η ταχύτερη ;

Η Ferrari είχε τους καλύτερους χρόνους στο πρώτο τέστ της Formula 1 στην Βαρκελώνη με την σούπερ μαλακή γόμα της Pirelli στην SF16-H. Κατά πόσο όμως οι πίνακες με τους χρόνους δίνουν την πραγματική εικόνα για το ποιος είναι ταχύτερος;

f1 hellenic fan club - Ανάλυση : Πρώτη σε χρόνους η Ferrari, ήταν όμως η ταχύτερη ;

Πράγματι, οι διακυμάνσεις του φορτίου καυσίμου, τα προγράμματα δοκιμών και γόμες ελαστικών σημαίνει ότι απαιτούνται πάντα κάποιοι υπολογισμοί για να έχουμε μια σαφέστερη εικόνα. Όμως, αν και τα αυτοκίνητα δεν είναι ακόμη στην τελική τους κατάσταση , είναι πολύ νωρίς για να προβούμε σε έγκυρες προβλέψεις για τη Μελβούρνη, αυτό που είναι δυνατόν είναι να πάρουμε μια ιδέα για το τι έχουν καταφέρει οι ομάδες μέχρι στιγμής. 

Ας κάνουμε τους υπολογισμούς.
Χρησιμοποιώντας τα δεδομένα από τις επιδόσεις των μονοθεσίων μαζί με το καλύτερο συνδυασμό των ελαστικών που χρησιμοποιήθηκε μπορεί να αξιολογηθούν οι δυνατότητες των μονοθεσίων. Ο πραγματικός χρόνος για κάθε επιλογή ελαστικών δεν είναι και τόσο ακριβές να υπολογιστεί αφού το βάρος καυσίμου δεν είναι γνωστό, όπως και το πότε έκαναν την καλύτερη προσπάθεια, θα τολμήσουμε να πάρετε τουλάχιστον κάποια εικόνα για το πως έχουν τα πράγματα. 

Έτσι βγάζοντας ένα μέσω όρο μπορούμε να εκτιμήσουμε ότι τα ultrasoft είναι 0,6 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα από ό, τι τα supersoft, τα οποία είναι 0,6 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα από ό, τι τα μαλακά, τα οποία είναι 1,1 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα από ό, τι τα μέσα ελαστικά. 

Εφαρμόζοντας αυτές τις χρονικές διαφορές με τους καλύτερους χρόνους από κάθε αυτοκίνητο αυτή την εβδομάδα, σημαίνει ότι μπορούμε να αφαιρέσουμε χρόνους από εκείνους τους οδηγούς που χρησιμοποίησαν συνδυασμούς με πιο σκληρή γόμα. Άρα θα αφαιρέσουμε 0,6 δευτερόλεπτα από supersoft, θα αφαιρέσουμε 1,2 δευτερόλεπτα για τη μαλακή και 2,3 δευτερολέπτων για την μέση γόμα. 

Έτσι προκύπτει ο πίνακας με τις επιδόσεις Αν είχαν χρησιμοποιήσει όλοι την supersoft της Pirelli.Όλα είναι εικασίες καθώς πρέπει να λάβουμε υπόψιν ότι 10kgr καυσίμου λιγότερα μεταφράζεται 0,3 δευτερόλεπτα διαφορά σε ένα γύρο.

Ομάδα Οδηγός Χρόνος
Force India Nico Hulkenberg 1:22.510
Mercedes Nico Rosberg 1:22.567
Ferrari Sebastian Vettel 1:22.810
Toro Rosso Max Verstappen 1:23.093
Red Bull Daniel Ricciardo 1:23.525
Sauber Marcus Ericsson 1:24.037
Renault Kevin Magnussen 1:24.063
Haas Esteban Gutierrez 1:24.324
Williams Valtteri Bottas 1:24.448
Manor Pascal Wehrlein 1:24.725
McLaren Fernando Alonso 1:24.882

Μην δίνουμε όμως τόσο μεγάλη σημασία σε λεπτομέρειες καθώς όπως είπαμε και πριν το πόσο καύσιμο έχει κάθε μονοθέσιο αλλά και η φθορά των ελαστικών που είναι διαφορετική σε κάθε αυτοκίνητο παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο στη διακύμανση των χρόνων.

Πάντως ενώ τίποτα δεν είναι ξεκάθαρο η εικόνα είναι περίπου αυτή, χωρίς να περάσουμε όμως στα ψιλά ότι η Mercedes που επικεντρώθηκε κυρίως στον έλεγχο των συστημάτων και στην αξιοπιστία, δεν έφερε τους χρόνους που έφερε η Ferrari σε αυτό το πρώτο τεστ, είναι κάτι το ασήμαντο.






πηγή : motorsport.com


Παναγιώτης Παπαχριστόπουλος | 27-02-2016 | F1 Hellenic Fan Club 

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More