Ο Lewis Hamilton κυριάρχησε στις Ηνωμένες Πολιτείες στο GP του Austin, διατηρώντας ελπίδες για το πρωτάθλημα. Όχι όμως τις ελπίδες που θα ήθελε, αφού ο διεκδικητής και πρώτο φαβορί Nico Rosberg πήρε τη δεύτερη θέση, μπροστά από τον Daniel Ricciardo της Red Bull χάρη στην τύχη που του χαμογέλασε με την εμφάνιση του Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας (VSC).
Αυτή ήταν η πέμπτη νίκη του Βρετανού στην Αμερική, ρεκόρ ίδιο με του μεγάλου Michael Schumacher. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής διατήρησε την πρώτη θέση που του πρόσφερε η χθεσινή pole position κι οδήγησε την κούρσα σχεδόν σε κάθε γύρο και το ενδιαφέρον εστιάστηκε στη μάχη για τη δεύτερη θέση, για την οποία πάλεψαν έντονα ο Ricciardo κι ο Rosberg. Ο Αυστραλός με πολύ καλή εκκίνηση προσπέρασε το Γερμανό που ήταν στη δεύτερη θέση του grid στο ξεκίνημα, αλλά ο τελευταίος με τη βοήθεια της τύχης και της ομάδας του, που εκμεταλλεύτηκε άψογα την εξέλιξη του αγώνα στην στρατηγική της, πήρε τη δεύτερη θέση τελικά. Γεγονός που τον καθιστά μεγάλο φαβορί για τον τίτλο αν δεν υπάρξουν απρόοπτα.
Την έκβαση του αγώνα όσον αφορά τις θέσεις 2 και 3 έκρινε ο Max Verstappen και οι μηχανικοί του στη Red Bull. Ο νεαρός Ολλανδός, που πίεσε το Nico Rosberg αρκετά για να βρεθεί στην τρίτη θέση, μετά από λάθος συνεννόηση με τους μηχανικούς της Red Bull βγήκε για το δεύτερο pitstop του χωρίς οι μηχανικοί να είναι έτοιμοι με αποτέλεσμα μεγάλη καθυστέρηση. Και σα να μην έφτανε αυτό, λίγο μετά το μονοθέσιο του νεαρού παρουσίασε μηχανική βλάβη κι εγκατέλειψε. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την εμφάνιση του Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας και την εκμετάλλευση του γεγονότος αυτού από τη Mercedes προς όφελος του Nico Rosberg.
H Ferrari που τελικά πήρε την τέταρτη θέση με τον Sebastian Vettel είχε ακόμα μια άσχημη μέρα κι από πλευράς στρατηγικής, καθυστέρηση για το πρώτο pitstop του Γερμανού κι από πλευράς απόδοσης της ομάδας αφού το τελευταίο pit stop του Kimi Raikkonen αποδείχθηκε καταστροφικό. Στον 39ο γύρο ο Φιλανδός αναγκάστηκε να εγκαταλείψει λίγα μέτρα μετά την έξοδο του pitlane αφού λόγω κάποιου προβλήματος με την τοποθέτηση των ελαστικών, ο Kimi δέχθηκε εντολή να σταματήσει το μονοθέσιο αμέσως και ο απίστευτος Φινλανδός έφερε το μονοθέσιο πίσω στα pits με την όπισθεν, αξιοποιώντας την κατηφορική κλίση του δρόμου!
Για την πέμπτη θέση έγινε μεγάλη μάχη ανάμεσα σε Sainz, Massa και Fernando Alonso. Ο Ισπανός πήρε την έκτη θέση από τον Βραζιλιάνο με μια τολμηρή κίνηση 4 γύρους πριν τον τερματισμό. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την επαφή των δύο μονοθέσιων και το κλατάρισμα του ενός ελαστικού του Felipe Massa. Ο Massa αναγκάστηκε να μπει στα pit αλλά τερμάτισε έβδομος τελικά.
Στη συνέχεια ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής πέρασε και τον συμπατριώτη και θαυμαστή του Carlos Sainz στον προτελευταίο γύρο, φωνάζοντας "Yee-Haw!" στην ενδοεπικοινωνία, βλέποντας την καρό σημαία πέμπτος.
Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Sergio Perez, Jenson Button, Romain Grosjean. Εγκατέλειψαν επίσης εκτός από τους προαναφερθέντες Verstappen και Raikkonen οι Esteban Gutierrez και Nico Hulkenberg.
Η τελική κατάταξη του Αμερικανικού GP είναι η παρακάτω:
Θέση | Οδηγός | Κατασ/στής | Χρόνος/Διαφορά | |
---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:38'12.618 | |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 4.520 | |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull | 19.692 | |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 43.134 | |
5 | Fernando Alonso | McLaren | 1'33.953 | |
6 | Carlos Sainz Jr. | Toro Rosso | 1'36.124 | |
7 | Felipe Massa | Williams | 1 lap | |
8 | Sergio Perez | Force India | 1 lap | |
9 | Jenson Button | McLaren | 1 lap | |
10 | Romain Grosjean | Haas | 1 lap | |
11 | Kevin Magnussen | Renault | 1 lap | |
12 | Daniil Kvyat | Toro Rosso | 1 lap | |
13 | Jolyon Palmer | Renault | 1 lap | |
14 | Marcus Ericsson | Sauber | 1 lap | |
15 | Felipe Nasr | Sauber | 1 lap | |
16 | Valtteri Bottas | Williams | 1 lap | |
17 | Pascal Wehrlein | Manor | 1 lap | |
18 | Esteban Ocon | Manor | 2 laps | |
Kimi Raikkonen |
Ferrari
|
retired | ||
Max Verstappen | Red Bull | retired | ||
Esteban Gutierrez | Haas | retired | ||
Nico Hulkenberg | Force India | retired |
Επόμενο ραντεβού, με εξαιρετικό ενδιαφέρον για την ανάδειξη του πρωταθλητή, το επόμενο Σαββατοκύριακο 28-30 Οκτωβρίου στο GP του Μεξικό, το πρώτο από τα 3 τελευταία grand prix της σεζόν κι ίσως αυτό που θα καθορίσει τον Πρωταθλητή για το 2016! Ή που θα εντείνει ακόμα περισσότερο το ενδιαφέρον και την αγωνία ενόψει της πτώσης της αυλαίας!
Άγγελος Φραντζής | 24-10-2016 | F1 Hellenic Fan Club
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου