Οι αλλαγές των κανονισμών στον τεχνικό και αγωνιστικό τομέα για το 2018 στην Φόρμουλα ένα, είναι μικρές σε αριθμό αλλά σημαντικές. Διαβάστε μια πρακτική περίληψη των βασικών σημείων.
Τρεις κινητήρες για όλη τη σεζόν.
Σε μια προσπάθεια να καταστούν οι μονάδες ισχύος F1 ακόμη πιο αξιόπιστες - και να μειώσουν περαιτέρω το κόστος - αυτή τη σεζόν, κάθε οδηγός πρέπει να βγάλει τη σεζόν 21 αγώνων με τρεις μόνο κινητήρες, ενώ είχε τέσσερις πέρυσι με λιγότερους αγώνες.
Αυτό σίγουρα θα κοστίσει σε ρυθμό καθώς θα χρειαστεί να διατηρηθεί η ισορροπία ανάμεσα σε απόδοση και αξιοπιστία. Το κόστος θα είναι μεγαλύτερο στο τομέα αναβάθμισης των κινητήρων καθώς ένας λιγότερος χρειάζεται πολύ καλύτερη διαχείριση προγραμματισμού εξέλιξης.
Πιο απλές ποινές στο grid.
Ένας λιγότερος κινητήρας ανά οδηγό θα μπορούσε να σημαίνει περισσότερες ποινές ποινής το 2018. Ωστόσο, θα υπάρξει πολύ λιγότερη σύγχυση για τους οπαδούς σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο αυτές οι ποινές επηρεάζουν την σειρά εκκίνησης.
Σύμφωνα με το προηγούμενο σύστημα, οι οδηγοί που αλλάζουν πολλαπλά στοιχεία μονάδας ισχύος θα μπορούσαν να μεταφέρουν πολλαπλές πτώσεις θέσεων στη σειρά εκκίνησης, συχνά υπερβαίνοντας τον αριθμό των αυτοκινήτων που συμμετέχουν.
Τώρα, κάθε οδηγός που κερδίζει ποινή 15 ή περισσότερων θέσεων θα πρέπει να ξεκινήσει από το πίσω μέρος της σειράς εκκίνησης. Εάν περισσότεροι από ένας οδηγοί λάβουν μια τέτοια ποινή, θα τοποθετηθούν στο πίσω μέρος με τη σειρά με την οποία άλλαξαν στοιχεία. Αυτό θα σήμαινε λιγότερους πονοκεφάλους για τους οπαδούς - και εκείνους της FIA που είχαν την εντολή να αποφασίσουν τη σειρά εκκίνησης!
Ευρύτερο φάσμα ελαστικών.
Όπως και το 2017, η επίσημη προμηθεύτρια ελαστικών της F1, η Pirelli, θα διαθέτει τρεις τύπους ελαστικών για στεγνές συνθήκες στις ομάδες σε κάθε Grand Prix. Ωστόσο, για το 2018 η επιλογή θα γίνεται από ένα ευρύτερο φάσμα γομών, το οποίο τώρα περιλαμβάνει το νέο, ροζ-hypersoft στο ένα άκρο του φάσματος και το πορτοκαλί superhard στο άλλο.
Αυτό σημαίνει ότι θα έχουμε επτά διαφορετικές γόμες, αντί των πέντε πέρσι, για στεγνές συνθήκες - σλικ ελαστικά, κάνοντας ένα βήμα ακόμα σε μαλακότερη γόμα την ροζ-hypersoft που θα είναι η ταχύτερη στην ιστορία της Formula 1. Αυτό σε αριθμούς σημαίνει ένα δευτερόλεπτο ταχύτερα μονοθέσια στο γύρο.
Επίσης για το 2018 θα έχουμε και ένα νέο χρώμα στο σιρίτι των ελαστικών αυτό του «παγωμένου μπλέ» για τη σκληρή γόμα. Έτσι οι χρωματισμοί θα είναι οι εξής :
1. hypersoft (ροζ),
2. ultrasoft (μοβ),
3. supersoft (κόκκινο),
4. soft (κίτρινο),
5. medium (λευκό),
6. hard (μπλε),
7. superhard (πορτοκαλί).
Εκτός των αγωνιστικών αλλαγών των κανονισμών έχουμε αλλαγές και στον τεχνικό τομέα με μερικές από αυτές να είναι ιδιαίτερα εμφανής τις οποίες παρουσιάζουμε επιλεκτικά.
Αντίο στο T-wing και στο «φτερό του καρχαρία».
Οι ομάδες το 2017 εκμεταλλεύτηκαν το παραθυράκι του νόμου δηλαδή αυτό που δεν ήταν γραμμένο στους κανόνες - δηλαδή τα κενά - καθώς και τι ήταν αυτά. Έτσι είχαμε την εμφάνιση εκτεταμένων καλυμμάτων κινητήρων με πτερύγια καρχαρία και έξτρα αεροτομές πάνω σε αυτά όπως το T-wing. Κάτι τέτοιο αποτελεί παρελθόν για φέτος.
Επιβολή του Halo.
Είναι η πιο εμφανής αλλαγή που θα προσέξει κανείς στα φετινά μονοθέσια. Είναι η προσθήκη του περίφημου Halo προστατευτικού για τον οδηγό που τόσα και τόσα έχουν ειπωθεί κατά καιρούς. Από το 2018 είναι υποχρεωτικό πλέον και έχει σχεδιαστεί για την περαιτέρω βελτίωση της ασφάλειας του οδηγού σε περίπτωση ατυχήματος και ειδικότερα για την εκτροπή των συντριμμιών από το κεφάλι.
Παναγιώτης Παπαχριστόπουλος | 10-01-2018 | F1 Hellenic Fan Club
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου