,
Το 2014 θα φέρει μεγάλες αλλαγές στην Formula 1, και κυρίως στον τεχνικό τομέα που από ότι φαίνεται οι αλλαγές αυτές θα έρθουν για να μείνουν. Η σημαντικότερη βέβαια είναι η υιοθέτηση των νέων υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων, V6 στα 1.6 λίτρα και αρκετές άλλες που αφορούν κυρίως την αεροδυναμική, τα υβριδικά συστήματα ανάκτησης ενέργειας, στο σύστημα εξαγωγής καυσαερίων, αλλαγές που θα επηρεάσουν σημαντικά και την εμφάνιση των μονοθεσίων.,
Ας δούμε τώρα αναλυτικά, κυρίως τις βασικές αλλαγές στον τεχνικό τομέα που θα εφαρμοστούν από τη νέα σεζόν του παγκόσμιου πρωταθλήματος Formula 1 το 2014.
Κινητήρες : οι 2.4-λίτρων ατμοσφαιρικοί κινητήρες με V8 διάταξη, θα αντικατασταθούν από τους υπερτοφοδοτούμενους (turbo) των 1.6-λίτρων με V6 διάταξη και με ανώτατο όριο περιστροφής τις 15.000 rpm και θα παράγουν περίπου 850 ίππους, δηλαδή 50 περισσότερους από ότι έχουμε σήμερα.
Κιβώτιο ταχυτήτων : τα κιβώτια θα έχουν 8 σχέσεις σε αντίθεση μα τις 7 που έχουν σήμερα. Οι ομάδες θα έχουν μόνο 4 μονάδες στην διάθεσή τους για το πρωτάθλημα και η κλιμάκωσή τους θα πρέπει να έχει καθοριστεί πριν από τον πρώτο αγώνα της σεζόν, ενώ για την αξιοπιστία τους αναλαμβάνουν οι μειωμένες στροφές των κινητήρων στις 15.000 rpm από 18.000 που είναι σήμερα.
Σύστημα ανάκτησης ενέργειας (ERS) : Ενα μεγάλο ποσοστό της δύναμης των μονοθεσίων για το 2014 θα προέρχεται από το ERS που σε συνδυασμό με τον κινητήρα θα συνθέτουν την κινητήρια ισχύ τους. Η παραγωγή ενέργειας θα προέρχεται από το φρενάρισμα αλλά και από την χαμένη θερμότητα που αναπτύσσεται στο στροβιλοσυμπιεστή. Σε αντίθεση με τους 80 ίππους του KERS για 6.5 δευτερόλεπτα ανά γύρο, το 2014 το ERS θα δώσει στους οδηγούς γύρω στους 160 ίππους για 33 δευτερόλεπτα ανά γύρο. Για να αντισταθμίσουν την επιπλέον ισχύ που παράγεται κατά το φρενάρισμα από το ERS, οι ομάδες θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου για το πίσω φρένο.
Καύσιμα : Για τη προώθηση της αποδοτικότητας των καυσίμων, τα μονοθέσια θα έχουν μόνο 100 κιλά καύσιμο στο ρεζερβουάρ ανά αγώνα.
Ελάχιστο βάρος : Για να αντισταθμιστεί το αυξημένο βάρος των νέων κινητήρων, το ελάχιστο βάρος των μονοθεσίων, από τα 642 κιλά που είναι σήμερα αυξάνεται στα 690 κιλά.
Εξάτμιση : Η εξαγωγή των καυσαερίων θα γίνεται με ένα ενιαίο σωλήνα στο κέντρο του πίσω μέρους και με γωνία κλίσης 5 μοιρών προς τα πάνω για να αποφευχθεί η ροή των καυσαερίων στον διαχύτη για τη βελτίωση της αεροδυναμικής συμπεριφορά του μονοθεσίου σε αντίθεση με αυτό που ισχύει σήμερα.
Αεροδυναμική : Η αεροδυναμική για την F1 παραμένει καθοριστικός παράγοντας έτσι μια σημαντική απώλεια είναι η απουσία της πίσω -κάτω αεροτομής. Για λόγους ασφαλείας το ύψος της μύτης αλλάζει για το 2014 από 55 εκατοστά που είναι σήμερα στα 18,5. Η εμπρός πτέρυγα θα είναι πιο στενή από τα 1800 χιλιοστά σε 1.650 χιλιοστά ενώ στην πίσω πτέρυγα καταργείτε το κάτω στοιχείο και η κύρια πτέρυγα θα είναι ελαφρώς πιο ρηχή στο προφίλ.
Με όλα αυτά είναι σαφές ότι τα μονοθέσια θα αλλάξουν χαρακτηριστικά αλλά και εμφάνιση το 2014. Το ζητούμενο βέβαια είναι να είναι και πιο γρήγορα, κάτι που θα φανεί όμως στην πίστα.
πηγή : formula1.com
Παναγιώτης Παπαχριστόπουλος | 18-08-2013 | F1 Hellenic Fan Club
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου